Elisabeth Bill

Elisabeth Bill var tidigare bolagsjurist på Stiftelsen Svenska Filminstitutet och del av Filminstitutets ledningsgrupp. Elisabeth har ett förflutet på Regeringskansliet, senast från  Kulturdepartementet där hon bland annat var med och förhandlade fram 2013 års filmavtal. Dessförinnan var hon under åren 2002–2009 knuten till Justitiedepartementet där hon jobbade med upphovsrättsfrågor, både med lagstiftning och förhandling på EU- och FN-nivå. Elisabeth har också bl.a. jobbat som förbundsjurist på Konstnärernas Riksorganisation och som jurist på Bildkonst Upphovsrätt i Sverige.

Elisabeth har erfarenhet från en rad juridiska och kulturpolitiska områden. Hon har suttit med som expert och sakkunnig i flera statliga utredningar, bl.a. Upphovsrättsutredningen (2008–2011) och SLBA-utredningen (2002–2004). Elisabeth har en jur.kand. från Stockholms universitet och en Master of Laws (LL.M) från London University med inriktning på immaterialrätt och medierätt.

Elisabeth Bill på LinkedIn

Elisabeth Bill håller i följande kurser